|
Ania z Zielonego Wzgórza książką dla każdego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4485 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Praca metodą projektu sprawia uczniom dużo przyjemności i jest ciekawą formą ich aktywizacji. Przedstawiam konskpekt lekcji zrealizowany taką metodą a dotyczący lektury "Ania z Zielonego Wzgórza".
Iwona Janiszewska Szkoła Podstawowa nr 1 w Ciechocinku Scenariusz lekcji dla klasy VI – praca metodą projektu.
- Temat projektu: „ Ania z Zielonego Wzgórza” książką dla każdego.
- Cel projektu : Kształcenie umiejętności pracy w grupie, samodzielnego przygotowania prezentacji, redagowania listu i wiersza.
- Cele operacyjne:
Uczeń potrafi: - zebrać informacje z różnych źródeł i dokonać ich selekcji - zaplanować i zorganizować pracę w grupie - dzielić się zadaniami - ułożyć list i wiersz na zadany temat - przygotować samodzielnie inscenizację - wykonać i ciekawie zaprezentować album - zna treści książki - potrafi ułożyć piosenkę o bohaterach książki i dobrać odpowiednią muzykę - przygotować plakat zachęcający do przeczytania książki
- Formy pracy:
- formy wypowiedzi ustnej i pisemnej : list, wiersz, piosenka - wykorzystanie zdjęć, reprodukcji, własnych prac malarskich w albumie - wystawka prac wykonanych metodą kolażu - inscenizacja
- Metody pracy:
- praca w grupach - praca z tekstem - działania twórcze uczniów
- Termin realizacji: trzy – cztery tygodnie
- Odpowiedzialni:
- członkowie poszczególnych grup - nauczyciel języka polskiego – koordynator działań - nauczyciele innych przedmiotów – pomoc
- Zadania dla grup do wykonania w poszczególnych edukacjach:
Język polski:
a) Przygotowanie inscenizacji wybranego fragmentu utworu. Prezentacja przez 3-5 min. Oceniane: pomysłowość, oryginalność, poprawność wypowiedzi, intonacja, gra aktorska, dekoracje i rekwizyty, kostiumy i charakteryzacja b) Ułożenie listu do Ani od Gilberta albo Ani do Gilberta,. Prezentacja przez 2 min. W formie odczytania listu przez jednego z uczniów. Oceniane: poprawność tekstu, zgodność z tematem, styl wypowiedzi, słownictwo c) Ułożenie wiersza o bohaterach powieści. Prezentacja przez jednego członka grupy przez 2 min. Oceniane: oryginalność, pomysłowość, intonacja, słownictwo d) Ułożenie hasła reklamującego „ Anię ...”. Zapisanie go na plakacie reklamującym książkę Oceniane: oryginalność, poprawność
Historia: Wykonanie albumu – życie ludzi w II poł XIX w. Prezentuje jeden uczeń, czas 2 min. Oceniane: ilość i rzetelność informacji, wielość źródeł, sposób prezentacji.
Sztuka: a) Wykonanie plakatu zachęcającego do przeczytania książki. b) Przygotowanie dekoracji do inscenizacji fragmentów powieści. c) Przygotowanie portretu bohatera techniką kolażu d) Przygotowanie i odśpiewanie piosenki o bohaterach powieści.
- Sposób ewaluacji:
- prezentacja prac plastycznych na forum pracowni języka polskiego - prezentacja najciekawszego wiersza i listu w pisemku szkolnym - prezentacja w formie wystawki albumów
Scenariusz przebiegu prezentacji: 1. Wstęp nauczyciela: Na dzisiejszej lekcji uczniowie przedstawią prezentację projektu integracji edukacji pt.” Ania z Zielonego Wzgórza” książką dla każdego”. Temat został zainspirowany lekturą i stanowi jej podsumowanie. Uczniowie zostali podzieleni na sześć grup. Każda przygotowała samodzielnie prezentację, korzystając ze wskazówek nauczyciela j. polskiego. Integracja edukacji w realizacji tego projektu polegała na tym, że dzieci musiały wykorzystać wiedzę z j. polskiego, historii, plastyki i muzyki.
2. Plan prezentacji: a) prezentacja grupy b) inscenizacja c) list d) wiersz e) album f) piosenka g) samoocena pracy w grupach
3. Monitorowanie pracy w grupach: Przewodniczący grup kilkakrotnie w trakcie realizacji projektu składają sprawozdanie ustne z pracy grupy na temat: a) współpracy w grupie b) konfliktów i problemów oraz sposobów ich rozwiązywania c) zaangażowania w pracę poszczególnych członków d) omówienie, co do tej pory zrobili e) przedstawienie, z czym mają największe trudności f) w jakim stadium realizacji się znajdują
4. Ewaluacja na podstawie pytań do ankiety: - Co zostało zrobione dobrze? - Co sprawiło trudności? - Co zrobić, aby uniknąć tych trudności przy realizacji nowego projektu? - Co zrobiliby inaczej powtarzając tę prezentację?
5. Ocena zajęć przez : - uczniów - gości - dyrektora - nauczyciela prowadzącego
Forma oceny – informacja zwrotna
6.Wnioski: a)mocne strony uczniów b) słabe strony uczniów c) kierunek dalszej pracy |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|